Baner

3.1 Grupy firm

Przystępując do pracy z tym programem warto zastanowić się chwilę jakie rodzaje faktur będziemy wystawiać i dla jakiej grupy odbiorców. Np jesteśmy firmą internetową i sprzedajemy 3 pakiety dostępu do Internetu. Warto wtedy stworzyć 3 grupy klientów.

Grupy definiujemy w programie mr usługi cykliczne

grupy firm

Tu wchodzimy w menu Definicja grup i możemy zdefiniować sobie nasze 3 grupy klientów

definicja grupy

Tu definiujemy pierwszą grupę standardowa. Możemy zdefiniować sobie następne 2 grupy, gdyby były nam potrzebne. Np grupę "standardowa 47" i "lux" Nazwy grup dobieramy sobie tak by nam się kojarzyły z daną grupą klientów. Niekoniecznie musi to wynikać z kwot jakie płacą oni co miesiąc - raczej z daną kategorią usług. Bo ceny możemy sobie ustawić albo z cennika, albo z umowy dla danej usługi.

Tak samo jest w przypadku biur rachunkowych. Tu jednak częściej się zdarza, że w jakimś miesiącu usługa jest trochę droższa a w innym tańsza. Bo w danym miesiącu część firm będzie miała daną usługę a w innym nie. Tu dobre przemyślenie grup kapitalnie ułatwia później manipulowanie takimi sytuacjami oszczędzając nam dużo czasu.